Op zaterdagmiddag 13 juni jongstleden organiseerde de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde, aansluitend op de Jaarvergadering, in het Kartini Auditorium van de UB Leiden een symposium getiteld Toekomst van de Nederlandse taal- en letterkunde in tijden van AI. Vooraf sprak voorzitter Ton van Kalmthout zijn Jaarrede uit. Op het symposium spraken achtereenvolgens Matthieu Sergier, Tanja Temmerman, Els Stronks, Lieve De Wachter (online) en Caroline Vandyck. De moderatie was in handen van Bram Caers. Hieronder ziet u een foto-impressie van deze middag, gemaakt door fotograaf Henk Pasman:








Lieve de Wachter sprak de aanwezigen via een videoverbinding toe:




Het symposium eindigde met een paneldiscussie, waaraan alle sprekers deelnamen:



Foto’s: Henk Pasman